Treść strony

Burmistrz Miasta Golubia-Dobrzynia

Dominika Piotrowska, e-mail: um@golub-dobrzyn.pl , tel. +48 56 683 54 12

Burmistrz przyjmuje interesantów w każdy wtorek, w godzinach od 10:00 do 12:00. 

Zastępca Burmistrza Miasta Golubia-Dobrzynia

Piotr Kowalczyk, e-mail: pkowalczyk@golub-dobrzyn.pl

Sekretarz Miasta Golubia-Dobrzynia

Agnieszka Matyjasik, tel. +48 56 444 93 33

Do kompetencji Burmistrza należy w szczególności:

  • reprezentowanie miasta i urzędu na zewnątrz;
  • wykonywanie funkcji kierownika zakładu pracy w rozumieniu przepisów ustawy o pracownikach samorządowych oraz kodeksu pracy;
  • nadzór nad prawidłowością wykonywania zadań urzędu i miasta oraz ich przebiegiem;
  • ustalanie polityki kadrowej i płacowej w urzędzie, podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i wyznaczanie innych osób do podejmowania tych czynności w jego imieniu;
  • wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec pracowników urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych miasta;
  • rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi wydziałami urzędu w szczególności dotyczących podziału zadań;
  • wykonywanie uchwał rady;
  • uczestniczenie w pracach związków międzygminnych oraz wykonywanie zadań wynikających z porozumień zawartych z innymi jednostkami samorządu terytorialnego;
  • nadzorowanie realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej;
  • udzielanie pełnomocnictw i upoważnień w sprawach należących do jego wyłącznej kompetencji;
  • podejmowanie decyzji majątkowych dotyczących zwykłego zarządu mieniem miasta;
  • podpisywanie umów i porozumień w imieniu miasta;
  • zwoływanie okresowych narad z udziałem kierowników wydziałów oraz kierowników jednostek  organizacyjnych miasta;
  • ustalanie kompetencji i zadań wydziałów oraz zakresów obowiązków kierowników jednostek organizacyjnych miasta;
  • wydawanie zarządzeń i pism okólnych;
  • wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
  • upoważnianie pracowników urzędu do wydawania decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
  • dokonywanie okresowej oceny pracy zastępcy burmistrza, sekretarza, skarbnika, kierowników wydziałów oraz kierowników jednostek organizacyjnych miasta;
  • wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla burmistrza przez przepisy prawa oraz uchwały rady miasta.