Baner

Platforma zakupowa Open Nexus
Geoportal - System informacji przestrzennej
Program Czyste Powietrze
Platforma Voxly.pl
ePUAP - Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej

Treść strony

KOMUNIKAT WOJEWODY KUJAWSKO-POMORSKIEGO DO WŁAŚCICIELI I ZARZĄDCÓW OBIEKTÓW BUDOWLANYCH

Okres jesienno-zimowy zwiększa ryzyko wystąpienia w obiektach budowlanych zagrożeń i katastrof budowlanych spowodowanych:

  • niewłaściwą eksploatacją instalacji gazowej, przewodów dymowych i wentylacyjnych,
  • nadmiernym obciążeniem połaci dachowej śniegiem.


W związku z powyższym przypominam właścicielom i zarządcom obiektów budowlanych o obowiązkach zapewniających właściwy stan techniczny i bezpieczeństwo użytkowanych obiektów. 
  

Zgodnie z postanowieniem art. 61 ustawy Prawo budowlane właściciel lub zarządca obiektu budowlanego jest obowiązany:

  • utrzymywać i użytkować obiekt w sposób zgodny z jego przeznaczeniem i wymaganiami ochrony środowiska oraz utrzymywać go w należytym stanie technicznym i estetycznym, nie dopuszczając do nadmiernego pogorszenia jego właściwości użytkowych i sprawności technicznej,
  • zapewnić bezpieczne użytkowanie obiektu w zakresie wystąpienia czynników zewnętrznych oddziałujących na obiekt m.in. wyładowania atmosferyczne, silne wiatry, intensywne opady atmosferyczne, w wyniku których następuje uszkodzenie obiektu budowlanego lub bezpośrednie zagrożenie życia lub zdrowia, bezpieczeństwa mienia lub środowiska.


Jednocześnie informuję, że organy nadzoru budowlanego przeprowadzą kontrole w okresie jesienno-zimowym 2010/2011, których celem będzie sprawdzenie jak właściciele i zarządcy obiektów budowlanych wywiązują się z obowiązków wynikających z art. 62 ustawy Prawo budowlane, a w szczególności w zakresie budynków o powierzchni zabudowy przekraczającej 2000m² oraz innych obiektów budowlanych o powierzchni dachu przekraczającej 1000m² .

« wstecz