Treść strony

Zakres działalności Urzędu

Urząd Miasta Golubia-Dobrzynia, czyli w skrócie urząd znajduje się przy ulicy Plac 1000-lecia 25 w mieście Golub-Dobrzyń.

Burmistrz jest kierownikiem urzędu. Burmistrzem Miasta Golubia-Dobrzynia jest Pan Mariusz Piątkowski.

Burmistrzowi w realizacji zadań publicznych (własnych oraz zadań zleconych z zakresu administracji rządowej) pomagają Zastępca Burmistrza, Sekretarz Miasta, Skarbnik Miasta, Kierownicy Wydziałów oraz pracownicy wydziałów.

Czym zajmuje się Urząd? Urząd wykonuje zadania publiczne gminy określone ustawami.

Do zakresu działania gminy, według ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Jeżeli ustawy nie stanowią inaczej, rozstrzyganie w sprawach, o których mowa, należy do gminy.

Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy.
W szczególności zadania własne obejmują sprawy:

  1. ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej,
  2. gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego,
  3. wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz,
  4. lokalnego transportu zbiorowego,
  5. ochrony zdrowia,
  6. pomocy społecznej, w tym ośrodków i zakładów opiekuńczych,
  7. gminnego budownictwa mieszkaniowego
  8. edukacji publicznej,
  9. kultury, w tym bibliotek gminnych i innych placówek upowszechniania kultury,
  10. kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych,
  11. targowisk i hal targowych,
  12. zieleni gminnej i zadrzewień,
  13. cmentarzy gminnych,
  14. porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania gminnego magazynu przeciwpowodziowego,
  15. utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych,
  16. polityki prorodzinnej, w tym zapewnienia kobietom w ciąży opieki socjalnej, medycznej i prawnej,
  17. wspierania i upowszechniania idei samorządowej,
  18. promocji gminy,
  19. współpracy z organizacjami pozarządowymi,
  20. współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw.

Ustawy określają, które zadania własne gminy mają charakter obowiązkowy. Przekazanie gminie, w drodze ustawy, nowych zadań własnych wymaga zapewnienia koniecznych środków finansowych na ich realizację w postaci zwiększenia dochodów własnych gminy lub subwencji.

Ustawy mogą nakładać na gminę obowiązek wykonywania zadań zleconych z zakresu administracji rządowej, a także z zakresu organizacji przygotowań i przeprowadzenia wyborów powszechnych oraz referendów.

Zadania z zakresu administracji rządowej gmina może wykonywać również na podstawie porozumienia z organami tej administracji.

Kontakt z pracownikami urzędu:

Zapraszamy Was do urzędu od poniedziałku do piątku.

Godziny pracy:

  • Poniedziałek 7.30 - 15.30
  • Wtorek 7.30 - 17.00
  • Środa 7.30 - 15.30
  • Czwartek 7.30 - 15.30
  • Piątek 7.30 - 14.00

Jeśli chcesz się z nami skontaktować telefonicznie, zadzwoń na poniższy numer telefonu: 56 683 54 10

Możesz też wysłać e-mail na adres: um@golub-dobrzyn.pl